Dünyanın önde gelen tenisçileri, Wimbledon 2026 turnuvasında ödül miktarlarındaki %20'lik artışa rağmen, gelir paylaşımı taleplerini içeren protestolarını bir üst seviyeye taşıyor.
Turnuva kapsamında gerçekleştirilecek medya etkinliklerinde ve maç sonu basın toplantılarında yeni kısıtlamalar uygulanması bekleniyor. Oyuncular, turnuvanın ilk haftası boyunca maç sonrası medya görünürlüklerini 15 dakika ile sınırlandırmayı planlıyor. Bu eylemin, Grand Slam turnuvalarının toplam gelirinin yaklaşık %15'ini ödül havuzuna ayırmasına bir sembolik tepki niteliği taşıdığı belirtiliyor.
Dünya sıralamasında ilk 20 içerisinde yer alan birçok oyuncunun bu kararı desteklediği ifade ediliyor. Daha önce French Open turnuvasında benzer bir tutum sergileyen A.S., J.S. ve I.S. gibi isimlerin bu eylemi sürdüreceği öngörülüyor. Ancak oyuncu hakları konusunda sık sık görüş bildiren N.D.'nin bu protestoya katılmadığı kaydedildi.
Bu yılki şampiyonada toplam ödül miktarı, turnuva tarihinin en büyük yıllık artışıyla 64,2 milyon sterlin olarak belirlendi. Tekler kategorisinde şampiyon olan sporcular 3,6 milyon sterlin ödül kazanırken, ilk turda elenen oyunculara 80.000 sterlin ödenecek. Oyuncular yaptıkları açıklamada, bu artışı önemli bir adım olarak nitelendirseler de talepleri olan %16'lık gelir payına henüz ulaşılamadığını vurguluyorlar.
All England Club Başkanı D.J., BBC Sport'a yaptığı açıklamada, ödül miktarlarının sadece gelire oranlanarak belirlenmesinin sürdürülebilir olmadığını ifade etti. İşletme maliyetleri, altyapı giderleri ve çim kort yatırımlarının dikkate alınması gerektiğini belirten D.J., sadece gelire odaklanarak bir organizasyonun yönetilemeyeceğini dile getirdi.