Meksika, Kanada ve ABD'nin ev sahipliği yaptığı Dünya Kupası kapsamında, İran Milli Futbol Takımı'na yönelik vize prosedürlerinde düzenlemeye gidildi. Amerikan İç Güvenlik Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, İranlı futbolcuların ABD'ye giriş süresi esnetildi.
Yapılan yeni düzenleme ile birlikte, daha önce müsabaka saatinden 24 saat önce giriş yapabilen oyuncuların, 48 saat öncesinden ülkeye giriş yapmalarına izin verildi. Bu karar doğrultusunda, gruptaki son maçını cuma günü oynayacak olan İran kafilesinin bugün Seattle şehrine hareket etmesi bekleniyor.
Buna karşın, İran heyetine maç sonrasında dinlenme izni verilmediği bildirildi. İran Milli Takımı'nın, maçın oynandığı gün içinde ülke sınırlarından ayrılması zorunluluğu bulunuyor. Takım yetkilileri ve teknik ekip, bu kısıtlamalara tepki gösterirken, uygulanan prosedürlerin adil olmadığı yönünde görüş bildiriyor.
İran Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Emir Kalenuyi, takımının Dünya Kupası sürecinde en yoğun baskıya maruz kalan ekip olduğunu ifade etti. Takım yetkililerinin, kendilerine uygulanan bu kısıtlamalarla ilgili olarak FIFA nezdinde resmi bir şikayet süreci başlatmayı planladığı öğrenildi.
Müsabakaların ardından Meksika'nın Tijuana kentindeki antrenman tesislerine dönen İran ekibi, uzun ve yorucu uçak yolculukları gerçekleştirmek durumunda kalıyor. Oynadıkları iki karşılaşmadan beraberlikle ayrılan İran, Mısır ile yapacağı maçta galibiyet alması halinde gruptan lider olarak çıkma şansına sahip olacak. Gruptan çıkılması durumunda takımın, son 32 turunda ABD'de mücadele etmesi öngörülüyor.