Amerika Birleşik Devletleri'nde (ABD) görevlendirilmesi planlanan ilk Somalili hakem Omar Artan'ın, ABD'ye girişine izin verilmemesi üzerine İstanbul'a gönderildiği bildirildi.
FIFA tarafından dünya kupasında maç yönetmek üzere görevlendirilen Artan, 6 Haziran'da İstanbul Havalimanı'ndan Türk Hava Yolları'na (THY) ait bir uçakla Miami'ye gitmişti.
Ancak Miami Havalimanı'na iniş yapan Artan'a, ABD'ye giriş yapamayacağı bilgisi verildi. Bunun üzerine Somalili hakem, aynı havayolu şirketine ait uçakla İstanbul'a geri gönderildi.
Edinilen bilgiye göre, Omar Artan, bugün saat 16.00 sularında THY'nin Miami-İstanbul seferini gerçekleştiren uçakla İstanbul Havalimanı'na ulaştı. Artan'ın, ABD'nin Somali vatandaşlarına yönelik uyguladığı giriş yasağı nedeniyle ülkeye alınmadığı öğrenildi.